Time as white sound
Monday, March 31, 2008

Just had our March Napfa tests today. Pull ups were are headache as usual. Ah well.. I just gotta ensure I work at my fitness till the final testing in July. I know I can do it- don't wanna be an unman and get sent to the colonies.

Then again, I should just be content with what I'm already blessed with and make the best from what I have... which is..... hardly any fitness? Okay fine, I'll give myself credit where it's due- I am fitter than a starving, malnourished African teenager. There. See?? Things aren't that bad right?

I could be eating soil from some Savannah wasteland in a third world country.

Or having to hand stitch soccer balls under dim lighting for some Nike TNC in Pakistan.

Or.. licking off used, soiled tissue papers in the toilet as a source of protein


Yup. All I have to do is to be thankful and keep working to improve.
God help.

Oh! Don't even get me started on the Hydrology DRQ test this afternoon- all that long chunks of answers are as good as useless when you interpret the graph in the complete opposite way than what it was intended to be. It's interesting how I completed the test with quite a confident disposition, and watch it dwindle as I listen in on what the correct answer scheme should be like.



I begin to space out and daydream.

Funny quote of the day--
"You're all lazy!! Sloth!! One of the seven deadly sins!!.... I hope God
punishes you all!"

7:45 PM

Sunday, March 30, 2008

Just when you thought you could take a breather from achieving Bronze for your Napfa test, you find yourself pushing even more to attain a Silver. We shall meet soon then, July- your counterpart, March, doesn't seem to be generous with time. And shiny things. Such as Silver.

Onto merrier issues, I'm thankful for many other things in my life, so I don't see a particular reason to be more than just a teeny bit depressed. Family, friends, loved ones and pretty much just the entire situation I'm in with all His blessings, I must say that I'm thankful.

Oh, and getting my hair buzzed in the army is beyond a secondary worry- who needs hair when you've got the face? Sure, I'm certainly not the buffest stud muffin in the bakery, but hey.. at least I'm happy with myself ( : After all, the face is the place. Hahaha... mind that ego inflation going on over there- I'm seriously just random.

Semi psychotic Matt..


I just realised something funny about Geography. Just when you think that the upcoming new chapters would be easier and more interesting, you're dead wrong. Well.. at least it's true for the latter- Geography is interesting (or am I just being brainwashed to think so *shifts eyes suspiciously*) Rest assured, we don't receive hypnopaedia lessons to love what we study.

Some people are actually looking forward to the next module on the Atmosphere.
Oh God, we have been reduced to academic-obsessed cockroaches. Help.

I wanna get a new bottle of cologne. CK one: Summer. Yeah.

Wolfing down skittles like Soma during HTC PTM duty certainly gives you that sugary boost.
Up up and away.. .. ..

2:10 PM

Monday, March 24, 2008

The funniest moment yesterday would have to be Nanda screaming over the cockroach which was approaching her.

And sorry to her and Gabby that I couldn't come to pass them the hardcopy of the monetary policy report!

Anyhow, lots to get done today. Medicine. Reading. Work.

11:04 AM

Friday, March 21, 2008

Eyes. Nose. Chin. Skin. Hair. Height. Flab.



We yearn to be perfect. Perfectly obsessed.

11:55 AM


And it's all rather upsetting indeed. Everything. Common Test results, face breakouts and an entire string of events that would nauseate just about anyone.

Other than that, Holy Week break from school has been relatively fine I suppose- younger sis behaving like she's having ADHA and tourette's, me drafting out my budget for April after months of insanely poor money management.. Yup, there's no place like home.

Oh.. don't even get me started about my feelings of Holy Week. Just don't. Good Friday mass up soon with my mood nearing rock bottom---I don't wanna even think about expressing my feelings here in fear of generating a surge of religious activists against me. Nope, they wouldn't burn me at stake. At least since the Salem witch trials have passed. A couple of centuries ago.

But seriously, what am I saying?
I want some cheese and a computer game.

11:07 AM

Tuesday, March 18, 2008

I don't think I could get to doing my Geography tutorial. Urban structures and what nots? Blah. I wish I were conditioned in such a way that I wouldn't get so lethargic at times. Inadequacy of my conditioning... Hah, I won't allow myself to subvert towards a BNW ranting mode.

Though I find it difficult to prevent that- I'm listening to the dramatized audio version of BNW on youtube. Oh, now's the part where John rummages through Lenina's panties! Ugh, does he smell them??

Alright. Anyway, from the way Mr and Mrs Leong are putting things into perspective, it's not surprising that I'll get S and U or Geog and Econs. Oh drat. I'd be glad if I got E for Geog; screw Econs.

Gotta practice my lines for tomorrow's rehearsal.
Gotta do geog tutorial.


"I can't make it out Fanny, it's all rather upsetting"

7:40 PM

Monday, March 17, 2008

It's far from Christmas, but I've already begun to formulate my want list. Greed is one of the seven deadly sins no doubt, but I say lavish in all sinful materialism.

Mua ha ha ha ha... ...

Like getting a Nintendo DS! The price of those stuff have def dropped by now I'm sure. I miss my Game Boy Advance which somehow disappeard a couple of years back. Pfft. The work of the boogeyman, eh?

8:01 PM

Friday, March 07, 2008

The Common Tests are finally over!!

Economics was a big F-up, so don't ask, but other than that, I would say that I'm pleased that I did fine for the other papers.

And Sam, I do not sound like Offred! Lol! Sheesh. Maybe the cynical undertones are similar, but other than that..? You're on too much soma, dude/dudette- haha, you know I'm just kidding heh heh

A level H1 Chinese results out today. I'm not really bothered by it. I've done enough to get at least an S, this I'm quite certain of it. Maybe??.... Now I'm getting myself paranoid over nothing. It's far worse failing when you expect to pass, than failing when you already saw it coming.

So as they always say- Hope for the best. Expect the worst.

10:54 AM

Sunday, March 02, 2008

Ah har har har...
Tomorrow's the Math paper and I've barely practiced half of the topics.
Potential wasted then, I suppose, should I choose to not do anything about it.
Dun dun dun... ...

I do not like Maths.

I do not like them in a box.
I do not like them with a fox.
I do not like them in a house.
I do not like them with a mouse.
I do not like them here or there.
I do not like them anywhere.
I do not like green eggs and ham (and Maths).
I do not like them, Sam-I-am.


Boo to Maths!!

5:30 PM